Utmaning om Tuwas kläder

Visst är det svårt att klä sina små i kylan!
Här kommer en skicka-vidare-lek där vi berättar hur vi klär våra barn i vinterkylan..
Utmana 5 av dina bloggvänner och skriv även vem som utmanade dig!

Charlotte utmanade mig
http://charlottelilja.blogg.se/

När vi ska ut och gå med vagnen eller ut och leka har hon:

- Det är inte så ofta vi går ut med vagn men när vi väl gör det så är det en lång promenix oxh oftast då så går hon nu för tiden men då har hon långkalsonger, mjukisbyxor, tun lång ärmad tröja och sedan en kofta. Fusk skarf, tjocka vantar och sedan overall och en vind och vatten tät vintermössa.
Skorna har hon ett par Viking känger och i det tillhörande ullstrumpor


När vi åker bil:

- Ska vi bara till affären eller liknande så har hon fodrade byxor, täckjacka, fuskis, vantar och mössa.


Ja klär Tuwis väldigt ordentligt och varmt.. Även att hon är ganska stor så rör hon inte på sig så där jätte mycket när hon är ute.. Imellan åt gör hon det men hon älskar att sitta och leka i snön me. När det är jätte kallt över - 15 så har ja oftar dubbla vantar på henne me. Ett bar magiska fingervantar och sedan rigäla vintervantar!

Jag utmanar

Mia med Leo & Max
Fia med Ellioth & Elton
Angelica med Aimee
Annie med Ellie
Lindsey med Alixia





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0