Mys Fredag

Ja natten vart tuff kan ja lova, direkt efter att ja hade bloggat så vaknade sessan till liv.. Ja tog henne så klart för ja va vaken.. Gick in och la mig hos henne för att söva om henne men ja låg där inne i 1 h till slut så va ja tvungen att byta säng och ja trodde ju att snuttan sov men så fort ja närmade mig dörren så ropade hon på mig.. Så ja bestämde mig då för att ta in henne till oss för fasan va ont ja fick i kroppen och ligga böjd.. Usch!! Förstår inte hur ni kan somna i dessa små sängar.. :)
När vi kom in och la oss i våran säng så väckte ju såklart Tuwis mogge, och det går verkligen inte att söva henne i våran säng, hon ska bara busa och jäklas.. Men efter ca 20 min i våran säng så sa hon: Mamma ; välling Tua ha.. :) Hon har inte druckit välling sedan 2 veckor innan jul och helt plötslig.. Men ja gjorde en flaska åt henne och hon åt upp den... Men somnade inte för det vid 5 så tog Mogge henne och gick in och la sig i hennes säng och somnade ända till 9... Helt otroligt... Så Kl. va 5.30 när ja tittade sist men ja fick tack och lov sova lite på morgon me ända till 10.30.. Tack baby.. Medans ja sov så badade Mogge o Tuwis och väckte mig lagom till frukosten.. Inte illa va?? hihihi
Efter frukost så gjorde vi iordning oss för att åka och hälsa på farmor, min farmor Tuwis gammelfarmor..
Det va jätte skoj och träffa henne, va ju länge sedan nu.. Tuwis va lite blyg i början men det släpper snabbt.. Inte för Philip iof va hon inte så blyg.. Men när vi kom så fick Tuwis lite mat me, det tackar vi för.. Fiskpinnar och makaroner. Det va philip som hade bestämmt mant.. Och Tuwa älskade det, hon hade aldrig ätit det tidigare... En stor tallrik åt hon.. Toppen..
Efter maten så släpte det lite hon sjöng me farmor, kramades, busa, lekte tittut dom målade... Hann ta lite kort till farmor me.. VId 16 så kom mogge och hämtade oss och hälsade på farmor.,,
Vi skulle ju främmande så vi va tvugna att rusa, tyvärr.. Men hann träffa henne en liten stund iaf.. Hoppas det blir fler innan du åker hem.. :D

Vid 17.30 tiden så kom vårat besök, Annie, Nettan och Lilla Ellie... Gullunge måste ja säga.. Alltid så göad och go.. Tuwa gillar honom skarpt.. :D
Vi bjöd på mat, det vart Pressade potatis, kyckling med ädelost sås och sallad.. Och dom gillade det.. Jippi.. Ja kan me.. Dom e jätte duktiga på att laga mat så det e lite nervöst varje gång, men detta gick hem.. Tummen upp.. Men vi alla vart verkligen propp mätta... Shit va mätta vi vart.. orkade inte göra nått tog lång tid innan vi orkade duka av.. Men som vanligt när vi umgås me dom så är det super trevlig och super skoj.. Mycket snack, skratt och bar så himla underbart trevligt.. Vänner som vi hoppas vi alltid kommer ha kvar...
Tuwa ville inte sova, vart en jobbig stund där men det gick till slut, lilla Ellie somnade utan problem sov gott i våran säng.. :D Men han vaknade till straxt innan dom skulle åka så man han pussa lite till på honom.. :D

Efter vi sagt bye bye tack för en toppen fredag med massa god mat, chips, dipp, cola, annanas och godis så va vi bara tvugna att testa våra outfits för morgon dagen,, ÅÅ shit vad ja har skrattat.. Mogge ser bara inte klok ut... hahhahahahaha Men nu har han kommit på att ja ska ha hans peruk på mig imorgon det vart verkligen 70-tal men ha e lite feg så där.. men vi får se.. :D ahhahahahah vilken kväll detta kommer bli.. :D

Nää ska väl försöka sova lite ikväll ska åka till syster yster imorrn på morgon och ta ut mitt hår.. :( Men men.. Så e det håller inte för alltid.. Men ska bli skoj och se hur mycket mitt egna hår har växt på dessa 5 månader...

Vad tyckte ni om Let´s Dance ikväll då??

http://svenskdam.se/wp-content/uploads/2009/12/lets-dance.jpg

 

http://www.hyrahyra.se/images/items/c0c5b7c56c653bb736e2413f2d3ea84cd.jpg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0