Snöstorm..

Ja klarade av skolan galant, den smärtstillnade tabletten ja tog innan ja åkte me bussen i morse började verka i lagom tid.. Skönt och har inte haft nått mer "anfall" sedan imorse !!!

I skolan va det som vanligt, skönt och va tillbaka även att ja förtillfället bara läser en kurs och det är Psykologi A.. Introduktion idag, och det kommer bli skoj och läsa denna kurs, tung men väldigt intressant..
Fick papper på hur kursen kommer fördelas på dom olika lektions tillfällen vi har, redan nästa lektion alltså nästa onsdag så börjar vi med ett grupp arbete och vi har redan fått 2 olika individuella inlämningsuppgifter, skoj.,. Ska kolla igenom det senare.. Längtar nu tills min bok kommer så ja kan sätta igång och göra uppgifterna me.. :)

Efter skolan så tog ja ett välförtjänt varv i på stan i lugn och ro.. Bara ja och mina tankar.. Ja gillar att gå sj på stan,, Underbart.. Gjorde ett fynd på Hemtex.. Ett par ljusstakar sådana ja har tittat på länge men inte blivit att ja har köpt.. Det va på "SALE" och priset stod 19:- på den lilla och 29:- för den stora men när ja kom fram till kassa och skulle betala så vart det 24;- för båda.. Inte illa va??!! Det gillar vi.. :)
Va ute efter lite bodys till Tuwis men hittade inga så det vart bara ljustakarna och lite presentsnören från Lagerhouse.. Dom har lite roligare och finare snören där än vanliga tråkiga... Så köpa 6 st olika.. :) Kommer bli jätte fint på Tuwis paket.. :)

Ja tog bussen 13.45 hem och mötes av en glad tjeja.. Hon hade saknat sin mamma idag.. Idag e hon pigg men ögonen ser inte roliga ut kan ja lova, inte lika svullet men det varar massor.. Inte skoj.. Och hon vill inte va medgörlig när hon ska få sina ögondroppar så det e en kamp.. Inget skoj och hålla fast henne.. :( Usch hatar det men som ja skrivit tidigare det e för hennes egna skull.. Hoppas det lägger sig snart..
När ja kom hem så hade ja rätt mycket spring i benen så ja klädde på Tuwis och gick ut och gick i en timme i snö stormen medans Mogge slappa hemma.. Tuwis skulle ändå sova lite.. Det va inte lätt att gå och dra vagnen i snöstorm och oskottad vägg men men bra träning.. På vägen hem gick ja till blomsterbutiken här i Tallboda och köpte lite tulpaner.. 3 paket för 100:- billigt va.. Så det vart 2 pkt röda och 1 pkt Mix med fina färger... Ja älskar verkligen tulpaner.. Och ja längtar verkligen till våren nu så ja får se mina fina tulpaner som ja planterat i min lilla rabatt på framsidan.. mina svarta tulpaner och alla andra.. åååå vill ha vår nu!!! Ge mig.. :)
Men det lär väl dröja ett bra tag till tills vi får lite vår, det verkar ju bara komma mer och mer snö... Hmm inget skoj.. Men Men

Klockan är halv 7 om en timme e det sängen för Tuwis vi sitter just nu och tittar på Lilla Sjöjungfrun 2 .. Tuwis e helt inne i den... Skoj..:)

Nu e det även bestämt att fredag den 5:e Februari åker vi till Ullared, ska inte handla massa för det har ja inte råd me men bara lite saker till Tuwis barnkals i mars, lite presenter och ska kolla på termobyxor till mig o Mogge.. Det e det att vi vill bara komma bort ett tag och göra nått annat.. Skönt och komma på andra tankar ett tag.. Ja känner att ja behöver det efter allt som har hänt... Så längtar massor nu till dess.. :) Kommer bli skoj.. :)

Nää he nu kom Tuttis och kröp upp i mitt knä.. Så åter kommer kasnke senare..

Pöss

http://lh4.ggpht.com/marinakamfjord/R9p_1bkg-PI/AAAAAAAAAHY/1F_6odjIkX8/1145mini_thumb

 

http://ulejbro.blogsome.com/images/svart%20tulpan.JPG

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sofia, du måste lova att köra lugnt och försiktigt om om jag ska våga åka med ;)

2010-01-20 @ 20:18:36
URL: http://melvinochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0