Blommans språk

Blommornas språk

Blommans färg

  • Mörkröd blomma - Jag saknar & väntar på dig.
  • Röd blomma - Jag räknar dagarna tills vi möts igen, längtar efter dig.
  • Rosa blomma - Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet.
  • Lila blomma - Jag önskar dig all lycka i livet.
  • Blå blomma - Jag vill finnas vid din sida & är dig trogen intill döden.
  • Orange blomma - Jag är din trogne vän
  • Gul blomma - Du är solen i mitt liv.
  • Vit blomma - Jag tror på din renhet, ärlighet och oskuld.

Antal blommor

  • En blomma - Du är allt för mig.
  • Två blommor - Jag vill resa bort med dig.
  • Tre blommor - Jag vill träffa dig igen.
  • Fyra blommor - Jag högaktar & tackar dig.
  • Fem blommor - Jag vill göra allt för dig.
  • Sex blommor - Jag tror inte på dina löften.
  • Sju blommor - Jag älskar dig.
  • Åtta blommor - Jag är din intill döden.
  • Nio blommor - Jag vill vara ensam med dig.
  • Tio blommor - Vill Du bli min man/fru?

 

http://www.vf.se/upload/blogg/Inredningsbloggen/Rosor-1.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0