Tillbaka

ja fredag, det känns som Måndag bara för att man troligtvis ska jobba imorrn.. Mogge va och hämtade mig på jobbet, vi åkte till rejmes för att köpa ett oljefilter till pappa, passade då på att kika lite på bilar, hittade ingen direkt.. Åkte vidare till BIVA och tittade och hittade några bilar som va till intresse.. Vi ska inte köpa ny bil just nu,, men inom 1-2 år och man måste ju kolla runt och fundera och lite så.. Vi står just nu mellan Volvo V70 nya karaossen eller en Saab 93 kombi 2.0t.. Vi prov körde en Saab 93 en sådan vi vill ha, vart kära.. Man satt bra, den gick stadigt, bra utrymme, lite litet bagage men men.. :D Den är skiiit snygg.. Skillnad mot V40.. Men vi ska prov köra ett anat bilar innan vi bestämmer oss.. Denna gång när vi ska köpa bil ska vi verkligen leta och hitta en sådan bil vi vill ha, vi sak va lite kräsa.. Det ska finnas allt vi vill, t.ex tonade rutor, rätt färg, rätt klädsel, rätt utrustning rätt motor mm... Förstår ni.. Det är ju så att dom bilarna är ju inte så himla billiga så den måste vara perfekt inget sådär..eller hur!??

Efter vi provkört så åkte vi hem och duscha och gjorde oss iordning för att åka till Ekängen, va ju bjudna på middag.. Grillat.. Inte illa kan ja lova!! Inget slår pappas grillning...:)
Både Emelie och Robin va hemma , mycket trevligt!! Va ju inte igår direkt!!

Igår tog ja sista tabletten med kortison, redan idag på jobbet kända ja av magen, molande värk bla.. Efter maten hos pappa o gun började magen åter igen, och det vart värre på kort tid utvecklades det till ett rigält anfall.. Ja bara tjöt och smärtan är obeskrivlig.. Ja önskar verkligen ingen msk detta, det är ett rent helvete..
Som ja ska till pappa, ja va bara 23 när ja fick diagnosen nu är ja 24 år, käkar lika mycket mediciner som pensionärer, åker in o ut från US.. Är konstant orolig över denna helvetes sjukdom.. Den gör mig bitter, jag mår piss av det... Iaf.. fick anfallet, fick i mig en smärtstillande och det tog ca 45 min tillls den verkade.. Log bara på pappas o guns säng och tjöt o skrek, får nästan panik när smärtan är så intensiv och vägrar avta.. Det är en mardröm.. Nu är det bättre men ja bor på toan, har lite stärkara smärta än mensvärk, mår illa.. SÅ ja får se om det blir jobb imorrn för min del, tänker inte jobba om ja mår så här!! Kanske fel men vet inte om det är värt det!!??

Det gör oxå så ont i mig att Tuwa får se mig må så här, hon mår verkligen dåligt över att se mig, hon blir orolig, inte lustigt att hon e så mammig som hon e!!! Ja förstår henne!!  Det är ett helvete,, men utan min familj och mina vänner skulle ja aldrig klara mig.. Mina föräldrar är guld värda.. Min blivande man finns där 24/7...




Vill även gratta min FARMOR som idag fyller
65 År..
Hipp Hipp Hurra
Vi Älskar dig Massa

Pussar & kramar från oss 3 i Tallboda










Vilken är snyggast , tycker ni?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0