Inom 5 år

Denna artikel hittaade jag i Aftonbladet, och den gjorde mig såååå glad..
Jag är en av dessa gravida kvinnor som har vart med i denna studie.. Tog en spruta i magen varje dag jag gick över tiden med Tuwis.. Och man fick inte då reda på om man fick medlet eller ej.. För häften av kvinnorna som va med fick detta medel och hälften fick bara vatten.. Vi fick reda på det 1 år efter förlossningen.. Att jag fick medlet.. Och det hjälpte.. Min förlossning tog 7 h och 6 min från det att dom drog mina hinnor, jag vart ju igång satt.. Dom sa att det va snabbt för att va första gångs mamma, och  igång satt och  jag hade inga värkar eller känningar innan och 1 cm öppen..

Ja läs den, nu finns det hopp..:D Är så glad att jag va med i denna studie, den hjälpte mig, Tuwa och alla andra kvinnor om den nu kommer finnas.. :D

Medicin för snabbare förlossning


http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1183433!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0