Värme.. :D

Ja idag har det vart sååååå enormt varmt, och nu när man väl har värme så klagar man lite.. När fasan ska man bli nöjd.. Iof så brukar jag älska värmen men iår kan/ får ja inte sitta i solen så det är inte skoj kan ja lova er... Jag vill bara ut och lägga mig på en filt och bli brun men det kan man glömma iår.. Jag gick upp till centrum förrut i kortarmat och bara på 1h när man gick och va i skugga då o då långa stunder så har mina utslag kommit fram.. :( Inget skoj kan ja lova er!! Usch ja hatar verkligen detta!! Och nu ska det bara bli varmare, typiskt!!
Och det är jobbigt när man jobbar me.. Men men ska va glad för eran skull som kan va ute i solen och njuta!!!

Idag har det inte annars hänt så mycket, jag och Tuwis har vart hemma och slappat, Mogge har ju jobat melan 11-16.. Vi blåste upp Tuwis nya Hello Kittu pool poch fyllde den, så hon badade med bad kläder men även med vanliga kläder.. Sedan så gikc vi upp till affären och handlade lite och köpte en glass.. Tog faktiskt kulglass idag och delade på...:D Mumma..

Vi fick gå in ett tag me för det vart för varmt för Tuwis me, skönare inne.. Mogge kom hem så gikc vi ut och lekte lite med grannarna innan vi gjorde mat.. Idag bjöds det på grillat, fetaoströra, örtsås, färspotatis sååå gott va det kan ja säga.. Mumma.. Tuwis bara vräkte isig, ett gott tecken..
Imorrn jobbar ja mellan 7.30-12.30 kort dag inte mig imot om ja säger så , mogge jobbar 9-18 så kort dag på dagis för Tuwis me.. :D Skönt för henne!!

Nu på kvälls kvisten så kastade ja i både barn och man i badkaret så ja kunde damsuga och skura, så nu e det gjort och det känns skönt..

Nää Ska kolla på film snart när Mogge kommit  ut från snuttis,,

Ha en bra kväll

Pöss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0