Våran lördag

Sååå skönt och få sova imorse, Tuwis vaknade vid 04.00 och ville se på bompa men det vart det inte.. Lyckades efter lite bestyr att söva om henne,,,Sedan så sov hon enda till 8.30.. Och vi me. Sååååå skönt.. Då vart det bompa innan vi va tvygna att siga ut sängen och göra frulle.. Idag skulle vi ju på dop me.. Elton döptes..
Kl: 12 i stjärnorps kyrka..
Det vart att alla skulle duscha, ja skulle locka håret samtidigt skulle mogge raka sig.. Hmmm skulle va skönt med 2 badrum... Det märkte vi tydligt idag att det behövs.. Medans vi kämpade för speglarna i badrummet så va Tuwis duktigt och tittade på tv i vårat sovrum.. Mammas sessa..

Väl i kyrkan så va det massa folk, Tuwis va såå duktig.. Va glad hela tiden och skulle sjunga... Ropade på Fia O Ellioth ett par gånger i kyrkan men .. Hon tyckte inte alls att det va jobbigt eller tråkigt.. Kommer nog bli en liten musik tjej detta.. Och det gillar vi skarpt.. Mycket sång!!
Sedan efter kyrkan så vart det smörgåstårta och fika i församlingshemmet, det va mumma men det gillade inte Tuwis... Hon åt lite skinka och gurka.. :D Sedan sprang hon, Ellioth och Melwin runt och lekte och spelade piano.. Skoj hade dom.. När det va dax att öppna presenterna så va Tuwis framme.. :D

På em så har vi vart ute, rensat igen i trädgården, planterat lite igen, bytte ut dom gammla ljungen som satt i mina amplar på balkongen och på framtidan så nu e det våååår ute.. Och Tuwa sådde solroser me.. Hoppas det kommer upp nått me.. Innan vi kom ut så hade Tuwis ett raseri utbrott, har aldrig sett Tuwis sådan.. Hon va sååå arg på inget,, Vi visste inte vad det handlade om.. Hon vaknade bara upp efter middags luret och va såå arg.. tog ca 40 innan det gick över.. Det värsta hittills.. Inget skoj att se kan ja lova.. Usch.. Hon va ju helt förstörd...
När hon väl vart lugnt så va hon gamla glada Tuwis igen som är glad och positiv och gillar att busa.. Hon busa för fullt ute,, Vi  påskpyntade lite me ute satte fjädrar i trädet utanför.. Så nu e vi redo för påsken.. :D

På kvällen så har Tuwis fått lite lördagsgodis och vi har bara myst och slappat.. Mogge sover nu Tuwis och ja sitter och tittar på körslaget.. Skoj!!

Måste oxå meddela att ja höjde ju dosen på både kortison och imurell och känner skillnad redan idag visst så känner ja av lite av den molande smärtan men inte som igår.. Men magen är svullen ser ut som ja är höggravid.. Inget skoj!!!

Men tack vare att jag har sådana fina vänner och en vänn som alltid finns vid min sida och som betyder allt e Annie..Tack för allt stöd du/ni har givit mig/oss.. Det blir såå mycket lättare.. Ni är bäst!!!! Älskar er!!

Ha en toppen lördags kväll..

pöss på er

 

http://www.presentkuriren.se/prodbilder/large/HJ_l03.jpg

"En vän som du finns alltid där för mig.

Du lyssnar och bryr dig om mig.

Du är min tillflykt och klippa, med dig mår jag bra.

Du motiverar mig som ingen annan gör.

En vänskap som vår är värd så mycket.

Nu är du hedrad med ljus och värme."



Kommentarer
Postat av: Annie

Åh tack gumman! Vad gullig du är, jag blir helt rörd- kram

2010-03-27 @ 21:40:22
URL: http://mintass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0