Länge sedan

Ja nu är det länge sedan ja skrev, har haft fullt upp kan ja lova...

Igår va det ju sista dagen på praktiken, och jag gick där ifrån med sorgen i hjärtat,,, Så bra som ja trivdes där kommer ja nog aldrig göra igen.. Det va verkligen guld värd... Älskar jobbet, personalen är guld värda dom boende är hur goa som helst... Ja jag kan inte säga nått som kunde vart bättre.. Allt är toppen en Guld stjärta till er alla på Omsorg Åleryd avd. J..

http://1.bp.blogspot.com/_YTITtbDGJgc/Sss8pXwqjhI/AAAAAAAABr4/PEoSyCe22sk/s400/guldstj%C3%A4rna.jpg

 

Ja hämtade Tuwis på dagis vid 12.30 och hade en tjej som bara sprang till mig, hur underbart är inte det.. :D? Vi va ute och busade en stund ca 1h innan vi gick in. Åt mellis ute även att det blåste och va lite kallt...

Sedan gick vi in och gjorde oss i ordning för vi va ju bort bjudna till Fia, Ellioth, Elton och Mange på middag.. Mogge slutade vid 18 så för honom va det bara att åka hem och klä om sedan i väg, åkte även förbi östgötagartan sevice hus och hämtade mina sommar tider ja ska jobba där.. :D Skönt och äntligen ha dom så ja kan planera lite.. :D

Sen bar det av till Johannelund, vi kom lagom till maten va klar, började med ett glad rött, inte illa.. Det va gott,, Maten va mumma, rotfrukter och kyckling i ugn och sedan festa ost sås till.. Tuwis åt oxå... Det va jätte gott.. Vart efterrätt, kladdkaka o glass.. :D Barnen såg vi inte så mycket av, dom busade hela tiden,, Full rulle..

Efter ett tag så vaknade Elton till och ja tog upp honom, och Tuwis ville ju såklart hålla, pilla och pussa.. När hon höll honom så kom en bra kommentar.,, Tuwis- Ååå min lille bror.. :D Vad hon fick det ifrån vet ja inte, men gullig va det.. Hon kommer bli en sådan bra stora syster en dag...

Lille Elton kräktes nerd mig med så ja fick ta en dusch hos dom innan det va hemfärd.. :D hihih Det är inte alla som bjuder hem folk på middag och sedan får bjuda på en dusch me.. :D

Barnen vart trötta och skulle nanna så sa båda godnatt och la sig i Ellioths säng under tecket.. Tuwis skulle ju självklart ja välling för att Ellioth drack det men hon smakade det räckte å började hon få kvällningar.. :D

 

Idag Mogge jobbar 10-16 jag och Tuwis mötte upp Annie och Elliot på IKEA för att gå på Ikanos bröllops och fest mässa.. Men det va inte mycket att ha, tyvärr.. Vi vart besvikna... Va väl ca 6 olika bort,.,, Men fick ett nytt tips ang tårta på bröllopet...Vart även en lunch på IKEA, där va det kaos.. Tack för lucnhen..!! :D

Sedan gick ja och Tuwis runt ett tag gick till K-Rauta och mötte upp Mogge som snart skulle sluta... Sedan åkte vi till Ljungsbro och till Petra, Martin och Charlie Mamma va där så det vart en fika.. :D Trevligt..

 

Nu ska vi snart natta Tuwis och sedan kolla på Avatar som vi lånat av pappa.. :D

 

Ha en bra lördag..

 

Pöss på er

Bilder från gårdagen

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0