My sister's keeper

Har rekomenderat denna film förrut, och vi pratade om detta i lektionen idag..

Är det rätt att sätta ett barn till livet för att rädda sitt syskon?

En etisk fråga? En svår sådan!? Finns det nått rätt och fel..

Så idag efter DH och Couger Town så ska ja se denna gripande film, se den ni me... Ha papper och näsdukar i närheten..

Om Allt för min syster:

Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.

http://blackchristiannews.com/news/my_sisters_keeper.jpg

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Fia

Ja, den filmen är otroligt bra!! Jag satt o stortjöt, tur att jag var ensam hemma haha Sevärd film för budskapet den har att ge.

2010-05-26 @ 07:22:43
URL: http://lillfia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0