Onsdag

Ja onsdag redan, idag har jag och Tuwis vart lediga, men det vart ingen sovmorgon direkt, Tuwa skulle kolla bompa kl. 7 och va uppe och lekte halv 8.. Så det va bara att knalla upp och göra frulle.. Halv 9 hade vi ätit frulle, ja hade bäddat rent i Tuwis säng, och bäddat våran.. Vad gör man sen? Dagen blev lång vill ja lova..

Tuwis har idag vart lite hängig, hon har ju åkt på lite förkylning, snoret kom i natt.. :( Inget skoj.. Hon har haft lätt till gråt i dag och har hon det så vet man att nått inte är 100% bra med henne.. Och hon sa redan kl: 10 att hon va trött.. Så ja satte på en film "Aladdin" och la mig i soffan med henne i min famn, men där låg hon i bara 10 min max och sedan va det full rulle, ja skulle lätt kunna somna... Shit va trött ja va!!!

Vid 11.00 tiden så gick vi ist ut en sväng, kokade lite kaffe och gjorde saft till Tuwis och tog med oss ut, pappa mogge kom hem redan vid 12 i tiden efter Truck prover och han klarade det så nu har han truck kort me, Grattis älskling... Dom va 9 st men bara 3 st klarade det.. :D Bra jobbat..!!!!
Petra och Charlie kom även vid 12 Tuwis vart överlycklig, hon älskar sin moster och kussefin Challe balle.. :D Snuttan där.. Vi va ute en stund till medans Mogge gjorde lunch till oss.. Makaroner och falukorv, avanserat.. .:DMen gott va de.. Underskattat må ja säga...
Vid 15 så kom Fia & Ellioth me och busade och så va vi ute igen, passade på medans det va fint väder, solen tittade fram.... Även då vart det kaffe och saft för barnen.. Ellioth testade Tuwas cyckel, Tuwis körde Ellioth i hennes lära gå vagn... hihihi Såå söta.. Senare gick vi in och dom fortsatte att busa, vi såg dom knappt.. Dom leker verkligen så bra ihop.. Dom lekte med duplo, satt och fikade :) Gullungar där!!
Sedan åkte dom hem , men Petra och Charlie va kvar.. Mosters lilla prins... Såå glad man kan va hela tiden... :D Underbar unge.. Min kusin som Tuwis stolt säger..:D
Charlie och Petra åkte hem för en liten stund sedan Martin kom och hämtade dom, lika skoj och ha dom här varje gång.. :D

Nu har jag ÄNTLIGEN hittat klänning till Emmas bröllop på lördag.... Jippi.. Tur att man är ute i sista sekund.. hmm inte likt mig, eller hur??

Nää ska kolla TV:n lite nu Tuwis sover sedan kl:18.. Hon va sååå trött inte sovit nått på dan.. Men nu börjar hon piggna till lite,, Men hoppas hon sover skapligt i natt endå..

Ha en bra onsdags kväll..

Pöss på er

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0