Tillbaka till skolan

Ja idag fick ja sov morgon mot vad jag har haft dom dagarna jag jobbat morgon dom senaste 5 veckorna... Men ja måste erkänna att ja saknar Åleryd MASSA... :D
Men Tuwis sov ju som en prinsessa i morse efter hennes natt/kväll igår när hon inte ville sova.... Men det va bara att kliva upp och ha ett leende på läpparna, vi kom i väg till dagis så vi va där vid 8.. Min buss gick 8.12 så ja hann säga hejdå till Tuwis.. Så tidigt som hon va på dagis idag har hon inte vart på väldigt länge, hon brukar ju börja vid 9 som tidigast.. Men passa bra idag o morrn och roligt för henne och va ute på morgon o latja me kompisarna..

Skolan, va det jätte skoj och se alla igen, men vart väldigt rastlös må ja säga, man sitter ju bara.. Jag har ju fått jobba och känna på det och fått mer sug efter det kan ja lova.. 1 termin kvar sedan är det ut i arbetslivet på riktigt.. APU uppföljningen va rolig, roligast va ju att höra från dom som vart på VC, hur det va där.. Sjukhem och demens vet man ju, eller ja iaf..
Va som vanligt bara skolan mellan 9-12 trodde vi skulle gå hela dagen..Hmm. Sedan hem och slänga i sig lite lunch och sedan hämta sessa på dagis vid 13.30.. När ja och mogge kom och hämtade henne så va hon inne i ett rum och kastade boll med kompisar och Therese som är en av fröknarna på dagis som Tuwis gillar starkt... Hon vart överlycklig när vi kom och skulle visa massa saker, vi stannade en liten stund och lekte lite.. Tuwis gillar när vi är me lite.. Tänkte fråga om ja skulle kunna få vare me en fm på dagis en dag när ja är ledig, det får man va? Skoj och veta hur det är, hur Tuwis e med kompisar, vad dom gör och lite så...
Efter dagis så klädde vi på oss, gick skogs vägen hem, ja gick upp och gjorde iordnign mellis medans Mogge o Tuwis va ute.. Det vart kaffe, flingor, mackor, skorpor och russin till mellis ute i solen/molnen på framsidan.. Det va sååå mysigt.. Hela familjen samlad. Va inte igår kan ja lova...
Efter mellis så gick vi till lekparken på andra sidag gatan och busa för fulla muggar, bestämde oss efter en stund att vi skulle gå en promenix och gå upp till affären, krämen va slut...
På vägen upp stannade vi på 2 olika lekparker och busa, vi handlade en glass var det va inte äckligt kan ja lova.. På vägen hem så stannade vi på en till lekpark,, Sååå skoj och skönt och va ute, underbart.. Vi va borta i 3 h.. hihihi Tiden bara sprang i väg.. Tuwa älskar det..

Sen i och käka och nu söver Mogge Tuwis och håll tummarna att hon somnar idag, men hon va såååå trött.. :D

Imorrn skolan igen, Etik och livsfrågor börjar imorrn, så nu är Social Omsorg och Omvårdnads kurserna klara, det går snabbt.. Sista kursen innan sommarlovet.. :D

Näähe ska titta lite på Tv.n Halv åtta hos mig.. :D

Lite bilder från våran Måndag:














Kommentarer
Postat av: Mikaela - Mamma till Nova

Hej! Vill bara tipsa om fyra tävlingar jag har igång just nu. Vinsterna är ett paket namnnappar,Haklappar med valfri text,Barnvagnsskylt och presentkort på Barnkalas.se på 150 kronor.



Kom gärna in och delta :)



Mvh // Mikaela



*Ps; Om du inte vill missa alla mina roligheter på bloggen får du gärna lägga till mig på bloglovin :)

2010-05-11 @ 18:19:04
URL: http://jagochmindotternova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0