Ny Dag..

Ja natten har vart jobbig, många funderingarm mycket gråt..
Vid halv 12 igår kväll så tog ja på mig kläder och gick ut och gick.. Det gick inte att va hemma.. Kände att ja bara va tvungen att komma ut.. Fick ingen luft kändes det som, förstår ni vad ja menar!?
Så fort ja kom ut så kändes det bättre.. Det va kallt, men underbart skönt på samma gång!! Det va mörkt och tyst. Och ja brydde mig inte om att ja är så mörkrädd.. Ja ville bara komma bort!! Ja ville inte att Tuwis skulle höra mig gråta... Ja gick Tallboda runt.. Det va så skönt.. Tiden bara gick.. Ja va ute i 1,5h otroligt skönt!!
Pratade med mamma, robin och pappa på natten..
Vad skulle ja göra utan er!!Älskar er!!

Men ja kom fram till att ja INTE vill äta denna ny medicin, jag är bara snart 25 år och ska ja kasnke redan ha leverförändringar, nej vet du vad! Det kan dom glömma.. Då tappar ja hellre allt hår!
Ringde till Mag ocH tarm idag med, ja vill prata med en läkare öga mot öga, dom skriver ju bara ut mediciner på måfå, över telefon.. Känns som man är deras försökskanin, dom har ingen aning om nått!
Som denna medicin ja fick igår står det vad denna medicin används till: framför allt till allvarliga blodsjukdomar främst hos barn! Har ja det? -NEJ!! varför ja ska då äta den!? Som min lillebror sa det är ju 2010 och dom måste ju har kommit längre i forskningen än såhär.. och det tycker ju ja me!  Men det känns för jävligt rent ut sagt!!!
Så gravid kan ja nog glömma på ett bra tag, tyvärr.. :'( Även att det är en av mina o Mogges största önskan inom en mycket snar framtid!
Men som pappa säger: Min hälsa kommer i första hand just nu, vi har ett friskt och fint och underbart barn.. Men kanske lite längre fram i framtiden.. Och det hoppas ja verkligen på!!
Jag har alltid velat haft 2 barn och en dag ska ja ha det, även att det kanske blir några års mellan rum...

Usch va dystert det vart!

Idag tisdag ledig menast det!! Tuwis me.. Vi sitter och äter frulle... Vid 14.00 ska vi ta bussen till stan och möta upp Robin, han ska ta bort gipset idag me, se om han får nytt eller om det är helt läkt. Vad han säger sj så gör det fortfarande ont och det känns som det inte är läkt!!
Men 15.30 ska vi till BVC med tuwis 2 ½ års kontroll.. Ska bli spännande.. Ska kolla språkkunskaper och så och det tror ja inte är några helst problem eller vad tror ni!?
Robin ska me hem sedan och busa med tuwis, hon gillar ju min robin som hon säger väldigt mycket.. Pratar om honom massa och jämt!!! Så hon vart glad när ja sa att vi ska träffa Robin!!!

Nää nu ska ja plocka bort frullen och fixa lite..

Ha en bra solig tisdag!!

pöss på er

 


Kommentarer
Postat av: Fia

Usch, jag blir så ledsen när jag läser detta och jag vill bara säga att jag tycker att du är så otroligt stark!! Du har en underbar blivande man och en underbar dotter som tar hand om dig!! Jag hoppas att allt löser sig och ang. håret, är det bara tillfälligt håravfall eller kommer det att ske hela tiden under tiden du äter medicinen!! Du är stark, glöm inte det!!

2010-10-12 @ 12:09:17
URL: http://lillfia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0