Mogge 30 År..

ja, min man har blivit gammal, 30 år..
Jag hade planerat en 30 års fest för honom ett bar tag, skickat ut inbjudningar mm.. alla kom förutom 4 st..Såå det va ju skit skoj...
Han anade inget, vi hade kommit övrens om att alla skulle komma och fika på söndagen kl: 14,00.. Så Mogge och Tuwis stog i fredags kväll och bakade inför söndagen.. :)
Lördagen kom, jag skulle åka och "jobba" trodde mogge ... så ja åkte vid 10,20 hemmi från, leffan skulle oxå komma och hämta Mogge & Tuwis för dom skulle ut och plocka svamp och även kolla på något hus i stjärnorp... :D
Han han kom vid 10,45 ca så jag va och hämtade Robin, åka och inhandlade det sista inför dagen och hämtade tårtan..
Väl hemma så började vi sätta upp party tältet, jag , mamma & robin.. Herre gud säger ja bara, vilken tid och ja lovar ja va inte ett dugg stressad.. :/ Klockan bara rusade förbi..
Det tog ca 2h och få upp tältet,,,När vi väl hade fått upp det så kommer mogges mamma &bror och hjälper oss..För då va det ju att få in alla bord och duka samt göra maten.. Så det va stressigt kan ja lova..:D
Men men, det gick ja han dock inte göra iordning mig så det fick ja göra på kvällen...
Vi dukade fin med svarta dukar och svarta och silvriga 30 års ballonger.. :D
Gästerna började rulla in vid 15,00 då va alla mat nästan ute: Potatis sallad, skinka, kalkon, ölkorv, sallad, frukter mm så nu va det bara Mogge vi väntade på och vi väntade herregud..
Vid 15,30 kom han, och leffan lurade honom att gå mot gräsplätten där vi hade gömt oss, och vi började sjunga när vi såg honom, och shit va överaskad han blev.. han vart helt mål lös...:D
Det tog lång tid innan han landade.. han vart helt chockad som han själv sa...
Han fick lov att gå upp och tvätta av sig och byta kläder innan paket öppning..
Vi hade gått ihop och köpt ett stort paket sopm ja vet att han verkligen skulle uppskatta, och det leendet då han öppnande paketet och såg va det va va skoj och se.. Han vart så glad.. haha Han fick ett digitalt trummset.. :D
Han fick massa andra saker me... Tack snälla alla!
Vi började äta opch det va på tiden ja va vrål hungrig efter denna dag full av stress..
Efter maten så va det fika och tårta.. och denna tårta va nått speciellt, den va såååååå fruktansvärt god och så snygg!!! Tårtan kommer från tårtverkstan...
Alla gillade den, det va banansmak imellan åå shit.. gottis! Till o me Mogge åt och ahn brukar inte gilla tårtor!
Efter det så åka vissa gäster hem men vi som va kvar lekte lekar, vi kastade ägg, körde strut boll samt springa med en fotbill mellan knänen.. och det va ja ur usrel på.. hahaha.. Danne vann allt fick en chocklad medalj... :D
Sedan så vart lite mycket skratt, mycket dricka och mycket av allt..
Vissa åkte hemmåt och vissa stannade kvar. vid 00,10 så tog vi en taxi till stan och festade vidare så vi va inte hemma förens vis 05,15 tror ja... och mitt i natten så skulle mogge ta upp trummorna me..:D
men han fick inte ihop dom på fyllan.. ;)Så igår åkte dom upp och han och tuwis spelade som tusan..
Tack till alla som va me och gjorde Mogges 30 års dag toppen...

Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Härligt kalas & härlig tårta =)



Vill oxå passa på att tipsa dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu startat en ny o den första på länge..



http://uj76.blogspot.com/2011/08/tant-lottar-ut-ett-valfritt-paket.html



..med chans att vinna ett valfritt paket från en underbar barn/inredningsbutik :)

2011-08-23 @ 21:32:37
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville mest bara säga Hej.

2011-08-24 @ 10:24:33
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är synd att vissa måste åka hem, varför?

2011-08-26 @ 01:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0