Hemma idag..

Ja fick allt ringa till jobbet igår och sjukanmäla mig, :( Inget skoj.. Febern släpper inte riktigt.. Men den är inte lika göh som i lördags, peppar peppar.. för det orkar ja inte me.. Man blir så liten och orkeslös när man får så hög feber,, förstår barnen som är pippligt och gnäller när dom har feber.. Usch va hemskt det är..
orken i kroppen är fortfarande helt borta, vill bara ligga och sova hela tiden. och det brukar inte vara likt mig.. Ja har 100 olika saker att göra hela tiden..
Så tråkigt att sjukanmäla sig, avskyr det, och blir nog morgondagen me.. :( Då vi skulle ja Akutasituationer och HLR, men ja hoppas det görs fler gånger, bra att vara med på.. Men kan inte gå dit när ja inte mår bra.. Måste lyssna på kroppen oxå..

Mogge har haft en lite tuff natt, mig brevid sig som inte mår bra, och Tuwis i sitt rum som har hostat som en toke.. Och till slut hostat så dant så det gjorde ont.. Så han fick ta hand om mig igår natt och tuwis i natt, för nu inatt klarade ja mig sj, tack och lov. Så både ja o tuwis är hemma idag, vi får slappa framför tv:n, ville inte heller skicka iväg henne till dagis när hon inte sovit så mycket och hennes hosta vill ha lite koll på hur det utvecklar sig.. ( höns mamma) Hon har haft hosta i hela sitt liv men ändå är ja hönsig med den..

Tuwis sover nu, ja sitter i sovan, vaknade upp och va helt svettig, panodilen ja tog för 1 h sedan har gjort verka och tempen sjunger, eftersvettnignar, ja avskyr.. Och lagom roligt att va sjuk när det är fint väder ute.. :(

ja ja, snart är det över och hoppas då sommarvädret är kvar..

Nehe, ska ut och dricka lite vatten och sätta på tv.n och slappa..

Hoppas ni alla får en bra dag, njut av vädret åt oss me..P


pöss på er


http://godisen.blogg.se/images/2011/sjuk_51545739_128002583.gif

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Krya på dig! Inte kul att vara sjuk i värmen. Kram Sofie

2011-06-29 @ 14:08:45
URL: http://sofnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0