Tungt

Ja då va det december, månaden jag verkligen inte ville skulle komma.. usch..

Även att det har gått över förväntan med Tyra och den lyckade operationen som ingen trodde skulle rädda henne så gör det fruktansvärt ont.

 Jag trodde inte att jag skulle komma ihåg så mycket från förra året som jag gör, kommer ihåg dagar, datum vissa dagar, ja minns klockslag också..

Att behöva uppleva det vi behövde göra innan vi fick hjälp har satt sina spår, INGEN ska behöva göra det ingen, det är fruktansvärt..

Att se sitt barn må så dåligt och så mycket som man sökete och sökte hjälp men ingen gör något, hur faan fungerar sjukvården..? Det är skrämmande.. 

Det jobbigaste är ju att veta att Tyra hade ont under hela denna hemska period, hon led så mycket.. Och den smärtan att veta det slår allt. Att behöva gå och bära på det, är tungt.. usch... Vårt älskade barn.. 

Nu är det 2 veckor kvar till årsdagen, jag vet att alla säger att man ska blicka frammåt, det gick ju bra, hon lever, allt har gått över förväntan.. Ja visst har det de, men vägen hit har vart ett rent helvete. 

All, rädsla, all oro, alla läkarsamtal som man fick ha, alla negativa besked, alla timmar man satt vid hennes säng på BIVA och se vårt älskade barn kämpa och vi visste inget.

Alla EEG kontroller, alla rtg, alla mediciner.. Det är inte bara att gå vidare och se frammåt, det har hänt så mycket som ingen kan förstå. Att stå som förälder och se på när ens barn kämpar för sitt liv är hemskt. 

Och även att vi är hemma och Tyra mår bra så lever vi i allt annat än det normala. Det är sjukhus besök, hablitering, det är medicinering tre gånger om dagen. Måste tänk på all infektions risk, det är mycket.. 

Min mammaledighet har inte vart mammaledighet, jag har vart mer än sjuksyster imellan åt. 

Det är mycket pusslande och krånglande för att få ihop allt och all passande till allt Tyra måste på. 

 Ja det är skit, och tufft och samtigt så lyckligt att vi har vårt älskade barn hos oss, och det tackar vi BIVA nere i Lund och alla er som har haft henne i sina tankar och ber för henne.. 

 Vi vill tacka er alla för allt stöd ni givit oss under detta hemska år, all kärlek och värme det har hjälp oss enormt mycket. 

 Vill önska er En God Jul & Ett Riktigt Gott Nytt År

 



 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0