Onsdag

Ja nu va det länge sedan jag skrev, ja kommer i dessa svakor imellan åt, jobbigt att vilja skriva men inte kan..
Har suttit flera gånger här vi datorn med en tom sida och inte kunnat skriva ett ord..
 
Men iaf kommer dra lite kort om vad som har hänt sedan sist..
 
I lördags kom dom våra älskade från Jönsköping, Elin, Jonas och lilla Lykke <3
Tuwis ville inte vara hemma då inga stora barn skulle me utan hon fick va i Ekängen, dom hade mysigt med bio besök mm..
Men iaf, Elin och Jonas kom vid 13.00 tiden, mycket kramar, tjatter och skratt. Vi bjöd på lunch, blev färsk pasta och hemmagjord pasta sås.
Efter det så gjorde vi oss iordning för att ta en sväng till Berg och bergs slussar som varken Elin eller Jonas hade upplevt.
Vi tog en glass och kaffe och sedan en proenix och kidsen somnade gott i vagnarna lagom tills vi skulle hoppa in i bilen igen.. För att gasa hemmåt och bara ha det mysigt och umgås..
På kvällen gjorde vi varmsmörgåstårta med kantareller och en mumsig sallad till och efter det blev det rabarberpaj med vaniljsås och en nötkaka till.
Jonas och jag tog en capuccino och en Amarula till och sedan dela vi på en vinare..:D mumsigt..
Vi tjattra och tjattra och skratta ända fram till halv ett då vi tyckte att det kanske va dax att runda av för att små kidsen sover ju aksnke inte till 10 eller liknande..och rätt hade vi om det..
Elin, Jonas och Lykke sov i tyras rum och Elin vaknade tidigt och likaså tyra, men underbara manen min tog henne så jag fick sova till 9.. :) Lycka!
Det blev en låååååång och go frulle innan dom begav sig hemmåt runt lunch då jonas skulle jobba på em..
Men snart ses vi igen, fina vänner.. tack igen för ett jätte mysigt dygn.. <3
 
Söndagen gick fort, vi hämtade tuwa på em och sedan va det måndag.. :(
Tisdag igår och det var BVC besök, tre veckor sedan sist..
 
resultaten såg ut så här:
 
Vikt: 9200g
+ 200g
Längs: 73 cm
+ 1 cm
Huvud: 42,3
+ 1 mm
 
Åter igen om två veckor för ny kontroll, det var även läkar undersökning och läkaren tyckte hon var så fin.. allt såg jätte bra ut... tummen upp för det!
Hon följer sina kurvor lika som innan och utvecklas precis som hon ska säger dom!
 
Efter det så mötte jag upp Annie, Alfons, Helle och Lilla Ella på stan vi tog en lunch på Babetts, aldrig vart där men det va jätte mysigt och gott.. blir fler gånger.. igår blev det en snabbis då båda jag och annie hade stora kids att hämta på förskolan.. 
När vi kom hem så ville tuwis leka på sitt rum och självklart hakade jag och tyra på.. vi latjade med spel och pippi cirkus och mitt i allt ca kl 15 kommer pappa hem, Lycka!
Och vi beslutade även då på em att tyra skulle få flytta till sitt rum för jag fick köpa en baby watch av en gammal arbetskompis för en billig peng så vi möblerade om och styrde igår..
Hon somnade här nere i Mogges famn som vanligt vid 19,30 och Mogge bar upp henne och sedan sov hon fram till 01,30 och ville ha mat och somnade sedan gott om igen och vaknade 05,20 ca för att hon taooade nappen så ja bäddade om henne och sedan vaknade hon 07,00, hörde på baby watchen att hon låg och skratta och gjorde situps..:) Underbara unge..<3
 
Idag ska vi väl fortsätta projekt tyras rum, och sedan bara landa i soffan tidigt ikväll..:)
 
Hoppas allt är bra med er fina läsare...:D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0