Vår Jul

Julen är snart över, puh :)

Julaftons morgon kom och klockan ringde 05.20 var vaken från 05 då den stora sessan kom ner tassande och la sig hos oss. 
Upp och hoppa, duscha och göra sig iordning för att åka till jobbet, det var väldigt tomt på vägarna vid 06.10 när jag åkte hemmifrån. 
Väl på jobbet möts man av massa God Jul önskningar och kramar innan arbetet starta! Några bebisar kom till världen på julafton o det var full rulle hela dagen.
Kl 13.40 stämplade jag ut, hoppa in o duchen på jobbet och sedan göra sig iordning för att åka till Ekängen för att fira julafton 🎅 
Jag gasa rätt bra på vägen dit ville ju komma fram snabbt och helst inte äta julbord själv men jag var framme 14.25 och familjen hade precis satt sig till bords så jag hann äta julbord med familjen ❤️ Mysigt! 
Ett väldigt gott julbord och propp mätt blev man, blandningen mellan kallt o varmt ;) hahaha

Kalle anka började och Tuwis satt spikad tillsammans med moster o morbror o pappa medans jag hjälpte Gun i köket och morfar och Tyra myste och busa! Den ungen är en riktig morfar tjej! 
Så fort hon det morfar så ropar hon och sträcker armarna till och me när hon är hos mig :) skrutt unge ❤️ Men såklart helt underbart att se att morfar är favorit ❤️

Efter Kalle så kom tomten gåendes över tomten med en säck och lykta, och Tuwis flög upp och vinka så glatt till honom och nör tomten kom till framtiden så öppnade Tuwis glatt och spänd dörren och in kommer en super fin o trevlig tomte :) 
Ingen av barnen var ledsna eller rädda utan Tuwis hjälpte tomten läsa på paketen och Tyra gav gärna tillbaka paketet till tomten som hon fick ;) hahaha 

Efter tomten gick så fick vi fortsätta läsa alla miljontals paket! Våra barn är bra lite bortskämda då... Både Tuwis och Tyra var begravda i paket! Även jag och mogge fick ett rigäl hög! 
Tack snälla för allt våra barn fick och det vi fick ❤️
Tuwis är jätte nöjd och fick precis allt hon hade önskat sig plus en jätte fin o ny ljudanläggning som nu ger ett kanon ljud i hennes rum och tillhörande disco lampa :) 
Båda barnen har hela dagen idag lekt med sin julklappar och allt är hur bra som helst! Tack ❤️🎅🎄😘
Efter timmar att öppna paket blev det risal'amalta o kaffe:) och sedan framför svensson svensson innan vi begav oss hemmåt med ett barn så Tyra somnade gott och fick övernatta ❤️


Idag var det jobb igen klockan ringde 05.30 och idag gick ögonen i kors kan ha säga! Så himla trött men mot jobbet och idag var det fler bebisar som tittade ut :) 
Nu ligger vi äntligen i soffan vi har styrt och fixat här hemma så alla nya leksaker, kläder inredning vi fick  mm får plats :) och vi har även dukat inför morgondagen då det är jul nr 2. Svärmor, Kjell o mogges mormor o morfar kommer o firar med oss dock blir det ingen julmat :) utan potatisgratäng och kött o god sås :) nu räcker det me julmat för iår! 

Nehe mysa med mannen 

Hoppas ni haft en lika perfekt julafton som jag haft ❤️😃🎅🎄 

God Jul alla












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0