Mycket händer

Ja herregud, nu va det länge sedan jag skrev... Jag hinner inte med riktigt. Det är verkligen full rulle hela tiden.. Vila vad är det? 

Men förra lördagen började jag äntligen att jobba, på fredagen var jag väldigt nervös o lite spänd..va på nya jobbet i god tid för att verkligen hinna andas o landa lite innan o verkligen förstå att jag nu ska   stämpla in som anställd på förlossningen. Min dröm är verklighet! Förstår ni den känslan att verkligen få göra det man helst av allt vill jobba me, det man länge länge har drömt om... Lycka! 

Jag möttes av underbara människor som jag blev väl omhändertagen utav, alla hälsade mig välkommen och tyckte att det va skoj ... Lördagen började jag med kvälls pass som ledde till att jag fick assistera vid två förlossningar, magiskt! Mycket info, mycket ansvar men helt fantastiskt kul. 
Söndag och dag tur, den dagen började jag med att va med på en förlossning och även avslutade det passet med att assistera vid förlossning. 
Denna sommar kommer vara den bästa på länge.. 
Inget emot att jobba hela sommaren på detta jobb... Kommer jobba dag, kväll, helger o nätter :) 
Denna vecka jobba ja måndag sedan ledig fram till tisdag natt.. Längtar ni till nästa jobb pass.. :) 




Men innan det ska jag o mogge åka iväg på en mysig weekend, fredag till söndag ska vi till Göteborg och bara ha det mysigt och trevligt, äta gott o dricka gott o bara vara o göra vad vi vill:) något vi verkligen behöver och ser fram emot !
Idag 11/6 fyller kära svåger Rickard år, 35 år, stort stort grattis.. Har vart där i em/kväll och firat honom ! Tack :)




Imorgon torsdag lite små fix kvar på presenterna till pedagogerna på förskolan då vi imorgon har sommarfest med förskolan.. Trevligt! Sista för Tuwis, lie sorgligt men Tyra kommer ju börja där så vi släpper inte svalan ännu :)) 

Nehe sovtajm snart så man orkar upp imorgon :) 

Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0