Valborgsmässoafton

Sorry, har inte hunnit blogga dom senare dagarna det går i ett här hemma!

I tisdags så va vardagen igång igen, Tuwis skulle till förskolan och alla 6 åringar, blivande förskoleklass barn i hela malmslätt skulle mötas i tokarp och "lära känna varann lite" inför starten i höst! Så dom hade olika stationer som pedagogerna hade gjort och lunch och sedan fick barnen ha med sig en egen liten fika :) 
Tuwis var så stolt när vi gick till förskolan den morgonen och hon hade väskan på ryggen ;) våran stora tjej❤
När dom kom tillbaka från utflykten hämtade jag henne direkt då vi skulle åka och hämta morsan och Aston och köra upp dom till djursjukhuset för Aston skulle få vaccin sprutan, självklart följde vi me in och båda ungarna tyckte det var spännande :) sedan åkte vi hem till oss och fikade och sövde Tyra innan Petra och Charlie tog bussen ut till oss. Tuwa och Charlie busa hela tiden !
Efter tjatter och fika började vi sy då jag har inhandlat ett tyg som jag skulle sy löpare av då jag inte hittar några jag gillar ! Så jag nålade upp alla tre löpare och morsan sydde på maskin ;) och dom blev skit snygga, riktigt nöjd blev jag! 
Och dom löparna pryde igår matrums bordet då min svåger och hans familj var här och firade in våren med oss!
Hela gårdagen stodjag och gjorde tre rätters, tror ni jag hade att göra ( Mogge jobba heldag) och gästerna skulle komma kl 17 så lite stressad var jag och två barn hemma oxå men det gick :)

Meny 

Förrätt
Räkcoctail med mango och lime 

Varmrätt 
Potatisgratäng med salami och mozzarella fylld fläskfilé med chilisås och sallad 
Emelies varmrätt: fylld kycklingfilé med mozzarella och soltorkade tomater 

Efterrätt
Cheesecake och kaffe 

Maten blev riktigt lyckad, jätte god och även gästerna gillade det ;) 
Kl 20.00 började vi hå bortåt till Hällgrenshagen för att se på brasan, tuwa tyckte det va jätte tråkigt och ville gå hem så fort vi kom dit ungefär ;) 
Men vi stannade en stund och titta på den ro givande brasan ! 
Välkommen våren 
Gästerna åkte hemåt vid 24 tiden och då städade jag av huset, skönt i ha det gjort och kliva upp dagen efter och ha ett rent och snyggt hem ist för att börja plocka och städa då!

Idag lugnt luch komma pappa & Gun på fika och busa och myste med tjejerna :) mycket trevligt!
Se om kidsen kanske övernattar där imorgon :) 

Nehe sova nu 

Kommer en liten bild bomb : 



Dukningen på G inför middagen på Valborg 

Spänd tjej på väg till förskolan i tisdags

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0