Bakslag igen ..

Imorse vaknade jag av att mogge hade lite panik..han hade försovit sig .. 
Jag lyckades somna om en stund innan Tyra vakna och dagen började.. Frulle med lillsesssan, medans stora sessan var på utflykt med skolan till Björkö för teater :) skönheten och odjuret .. 

Efter frullen hann jag slänga i en maskin tvätt och hänga den innan vi begav oss mot lambohov till Karin och lilla Greta :) 
Vi blev bjudna på våfflor till lunch och där efter lekte tjejerna och vi mammor snacka. Efter en stund ringer min mobil och det är ett landstingsnummer och självklart tror jag att det e BUH lr dietist lr liknande men det är IVO (inspektion för vård och omsorg)
Dom hade fått in vår överklagan ochlöst igenom och ville prata med mig personligt och klar göra vissa saker! 
Först och främst sa hon att beslutet vi har fattat är det hårdaste vi kan ge region Östergötland och det är kritik! Fattar ni? En stor myndighet som IVO har endast verktyget kritik att ta till vid en sådan vårdskandal som vår/Tyras händelse är! 
Jag blev vansinnig och bröt ihop i telefon! Jag frågade henne rakt ut; tycker du att dom gjort del ? - Ja , svarade hon! 
Hon sa klart o tydligt att BAVA gjort stora fel men inget dom kan göra annat än ge kritik!
Jag frågade även om det inte var märkligt att BAVA själva inte gjort en lex Maria anmälan? - jo det tycker vi verkligen, men vi ivo kan inte meddela kliniken att göra en! 

Detta är helt sjukt, när FaaaN ska vi/Tyra få upprättelse? När ska man behövs sluta slåss och kämpa ? 
Men jag kommer inte ge mig ja ska kriga o kämpa in i det längsta!!! För denna hemska vårdskandal är något som INTE ska få tystas ner! Detta ska ut i media! 

Är det lustigt att man aldrig går utan ångest, att man är som ett nervrak, tårarna rinner i stort sätt varje dag ner för mina kinder! 

Är så jäkla tacksam att jag har otroligt fina vänner, kollegor , familj o släkt som jag vet ALLTID stöttar och står bakom oss❤️ tack




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0