V.33

Det inte mer av tuwis kräkning i tisdags, skönt för henne.. Hon var inte riktigt sig själv den förmiddagen men det blev hon sedan på eftermiddagen:) skönt! Där emot så pr hon inte så bra men inte så underligt det heller , vem är hungrig efter man har kräkts?:/ huvudsakens är vätska och det är jag nog men kan ja lova:) hihi Igår mådde hjärtat toppen men jag höll henne hemma iaf, så det blev en snabbis på ikano för att inhandla födelsedags present till mogge som fyller nästa vecka:) tuwis tycker det e så skoj och välja presenter så en självklarhet att hon ska vara med :) Sant fyllde vi på hennes strumpor och leggings låda.. "långa" lergods har Hon knappt använt i sommar så var några som var små så 2 st ny inköpa, och strumpor inhandlades med välbehövligt under hösten:) Samt så fick bebis en snuttis filt;) hitta en precis son vi ville ja... En rosa med vits Moln:) jätte fin! Tycker bättre om dessa snittisar som är som "filtar" än dom där dinglisarna som alla har... Tycker nog att det är mer mysigt med en "filt snuttis" knäpp man e:) Var och tog nya blod prover i fredags mag och tarm ringde igår oj gav mig svar, min HB har inte högts något tyvärr men antagligte pga graviditeten, men sedan ska jag lämna massa nya prover ifall min sjukdom är aktiv på något sätt men utspelar sig annorlunda när jag är gravid än vad den gör när jag inte e det.. Roligt värre! Bara hålla tummarna för att min tarm är lugn och lite orolig bara ibflr vad som kommer:/ Idag är det studie dag på dagis , får se vad vi ska göra! Funderar på att baka inför mogges kalas i helgen men självklart ska det vara toppen väder:/ så får se vad vi hittar på:) Ang bebis gick igår in i vecka 33, magen växer skrutta är aldrig still aktivitet 24/7 och man ser hennes delar tydligt röra sig över magen.. Hon är skapligt stark kan ja lova.,, mogge får ofta rigäla kickar då han lägger en hand eller ansiktet på magen:) Igår blev jag så rörd, tuwis kom ut till mig efter hon duschat med mogge och började prata med lillasyster, satt på soffkanten, klappade på magen, pussade magen och berättade för henne vad hon ska henne, hon sa att hon längtar efter henne! Hon sa massa söta och fina saker, tårarna var nära kan ja lova! Vilken stolt och bra stora syster hon konmer bli, den bästa! :) Nästa vecka åter till BM, är ju hos BM varannan vecka så det känns bra:) <3 Hyllorna jag målade i tvättstugan blev bra, vilken skillnad att få vita hyllor ist för furu... Jag och mogge satt och prata igår om bör vi var gravida med tuwis, innan jul då (hon är född 20 mars) så var hela hennes rum klart, vagn, bilbarnstol, sängen var uppe,skärvors kom Straxt efter jul allt var klart vi väntade bara på prinsessan:) nu är inget klart, barnvagn är beställld likaså bilbarnstol, ingen säng är framme, inget annat förutom kläder... Men känns som man hinner iaf.. Sätter väl ihop sängen någon Vecka innnan bf ;) <3 hoppas bara bilbarnstol och vagn hinner kommer som dom lovat.. Dom har sagt slutet av sep.. Håll tummarna :) Nehe dricka upp kaffet och sedan bössa sängen :) Hoppas ni kan njuta av vädret;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0