VC blev akuten

Nu har ja samlat kraft en stund för att orka skriva lite: många undrar vad som hänt!

Börjar från allra första början:

- blev ju sjuk när vi va i Turkiet, hög feber och genomförkyld, det släppte inte tyvärr. Så flyg resan hem va ett rent helvete kan ja säga :(
Men sedan har ja gått här hemma med lite små huvudvärk, genom förkyld, igår va det 14 dagar det hade hållt på.
Natten till igår ( onsdag) vaknade jag men världens huvudvärk, hela ansiktet värkte, hade ont i nacken, kunde inte röra nacken dom vanligt, kände mig så himla dålig!
Mogge fick komma hem och köra Tuwis till dagis för ja kom knappt upp.
Somnade i sängen vaknade vid 12 efter 2 doser med panodil och det kändes inte ett dugg bättre, ringde VC fick en tid 15.45, envis som man är så hämtade jag Tuwis på dagis körde in själv, inte det smartaste men men! Svårt att be om hjälp, stolthet och envishet!
När ja väl kom in hos läkaren undersökte han mig och sa att han misstänkte hjärhinne inflammation :( han ville att jag omg skulle upp till akuten, han skicka remiss! jag fick panik, ringde Mogge som då slängde sig i bilen och kom direkt, ringde pappa som även dom slängde sig i bilen.. Så Tuwis följde med pappa och Gun och jag och Mogge åkte till akuten, där står ett team och tar emot mig direkt!
Fick lägga mig , byta om, blev uppkopplad omg! Blodtryck, puls, saturation, EKG!
Dom tog hur mycket blod prover som helst! 2 läkare finns i trauma rummet med oss..
Gör massa tester, får morfin r/t smärta!
Efter en stund kommer en läkare till in och meddelar att dom vill ta ett ryggmärgs prov , så försöka ta sig upp på toa innan och få mer morfin!
Provet gick bra att ta, dom hade svårt att hitta rätt först!men jag hade full koll på mitt huvud det kändes som det skulle sprängas!
Satt och kramp höll mogges händer!

Efter dessa prover och lite väntan för att få svar så visade dig det att det inte va hjärn hinneinflammation, ett lättande kan ja säga!
Utan jag har fått en Rigäl bihålsinflammation som har satt sig illa, har satt sig högre upp pga flygningen trodde dom.. Men efter många timmar där fick vi åka hem! Skönt!
Penicillin och vila!

Hemma va det bara smärtlindring och högläge med huvudet så kunde ja somna, lång och fruktansvärd dag !

Idag har jag legat hela dagen, smärtlindring är min bästa just nu!
Smärtan är nått hemskt går inte att beskriva hur ont det gör!
Mat får ja inte i mig blir illamående direkt :( men dricker hela tiden!

Nu på em så ringde det på dörren, dör utanför står en man från interflora men blommor!
Öppnar och ser att Annie, freddy och ellie har skickat, tårarna bara sprutar!
Vilka underbara vänner man har, finns inga bättre:) det värmer i hela hjärtat!
Ni är bäst!

Än så längde har ja tagit 3 penicillin doser och ja hoppas verkligen att ja mår bättre imorgon för en dag till som dessa två går jag under! Fruktansvärt!

Min man är helt fantastisk, finns alltid vid min sida, lämnar mig inte för nått! Stöttar mig, hjälper mig! Älskar denna man nått oerhört mycket! Finns inte ord för det!

Tack alla som har hört av sig och bryr sig det värmer!

En bild på dom fina blommorna ja fick , ska nu vila igen känner att smärtan återigen är på ingång :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0