Styrka hur länge.. ?

Orken, styrkan börjar ta slut.. Hur ska ja/vi orka? Hur ska ja klara av att vara så jäkla stark hela tiden?

Under hela denna jäkla helvetes resan som imorgon har pågått i 8 veckor så har jag vart stark, starkare än vad jag själv trodde ja skulle klara av att vara..

Varje resa tillbaka till US från en dag permission blir allt jobbigare och tuffare,, Jag gråter från det att jag sätter Tyra i bilbarnstolen tills vi är uppe på vårt rum.

Det känns fortfarande som en sjuk dröm, varför vi?Varför vårt efterlängtade och älskade barn? Varför ska hon få ha ont,ta alla dessa starka mediciner, inte se, ha svårt att lära sig och ha motortik svårigheter, genomgå det värsta en människa kan göra!? Varför lyssna ingen på oss?Hade dom lyssnat så hade det bara vart hjärtat inte hjärnan oxå! Varför varför?

Vad har hon gjort?

Det är så jäkla många varför, det är så jäkla mycket ilska och besvikelse inom mig som får mig snart att spricka! Det gör så inihelvete ont..

Sedan får man ett leende av denna underbara skapelse som får mig att smälta, i allt detta onda så är hon lycklig, hon skrattar och är så nöjd.. Det får mig att orka lite till..

Tyra ligger nu i sin balja och sover med denna skit maskin och mask, masken blir fel hela tiden och glider uppe på näsan eller ögonen hela tiden.. Man får regelbundet gå och ändra den b.la en av sakerna som gör att det är svårt att sova här, men jag gör ytterligare ett försök med att sova..

Natten till fredag är sista natten med andningsmaskinen sedan får vi se vad hjärtat säger om det och hur det går..

Känns både väldigt skönt men samtidigt så är jag nervös.. tänk om något skulle hända?

Bilden nedan är Tyras andnings maskin och sedan en bild på henne tagen precis i baljan med masken.. och sedan en bild på henne i min famn i eftermiddags

 


Kommentarer
Postat av: Jessica

Du berör mig!
Och jag förstår att du/ni går igenom ett helvete!
Jag hoppas att ni vill/orkar anmäla de som inte lyssnade/tog er på allvar! Det bara får inte hända!
Du/ni växer och går igenom en erfarenhet som ingen vill byta med er, men man får hoppas att något gott finns i allt det onda!
Styrkekramar till er Sofia!

2013-02-19 @ 23:22:58
Postat av: Py modin

Ååå tårarna rinner från min kind!! Uhuu varför ska någon behöva gå igenom allt detta som ni gör. Finner inga ord alls! Trillade in på din blogg för säkert 3-4 år sedan! Kan inte slita mig...
Tänker på er varje dag, va rädda om varandra!
Varma kramar Py

2013-02-20 @ 20:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0