Lycklig dag

Söndag idag, dagarna går så fort även att det är här i Lund vi är nu och vårt älskade hjärtebarn ligger på BIVA.

Det är tung, men vi är så himla glada att hon är kvar hos oss.


Idag gick jag upp och var hos henne vid 10.00, så då började vi tvätta henne och pyssla lite.

Och idag är det första gången/dagen sedan detta helvete började som hon haft body på sig.:) *Lycka*

Hon ser mer ut som sig själv..


Efter det tog jag upp henne i famnen en stund medans uskan gick och hämtade en lånevagn, så idag första gången kopplades hon av monitorn en kortis för att känna på att gå ut med henne ur en trygga miljön på rummet.

Så jag och sköterskan gick med alla dropp och tyra i vägen i korridoren på BIVA, fick se operations dörrarna där Tyra har passerat 2 gånger på mindre än 1 månad.


Efter den lilla promenaden så satte vi oss tyra och jag i fotöljen och vi la henne på mitt bröst, första gången även det. Vilken känsla att ha henne där och bar mysa, hon somnade direkt. Underbart!


Nu har vi ätit lite lunch och jag ska snart gå upp igen..


Mycket positiv och lycklig dag..

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh Fia! Jag tänker så mkt på er. Vad starka ni är! Fortsätt att kämpa Tyra! Kram Sofie

2013-01-27 @ 14:32:51
URL: http://sofnys.blogg.se
Postat av: J

Hej!
Snubblade in på din blogg av en tillfällighet för ett par år sedan. Har sedan dess följt den till och från. Du har så himla fina flickor : )

Har inte kommenterat någonting men känner att jag måste skriva någonting nu. Kan inte föreställa mig den mardröm ni gått igenom och fortfarande genomlider. Tänker på er och hoppas allt snart blir bra igen!!!

2013-01-27 @ 14:54:39
Postat av: Anna-Karin

Åh fina ni : ) tänker så mycket på er! Vad härligt att få hålla lilla Tyra i sin famn < 3

Kämpa på nu Tyra!

Styrkekramar

2013-01-27 @ 15:10:56
Postat av: moster emelie

underbart!!!!!!!!!!!!!!! <3 älskade hjärtat

2013-01-27 @ 15:12:46
Postat av: Sofie & Jonathan

Jag beundrar eran styrka och positiva inställning!! Ni är fantastiska och har två fantastiska barn. All styrka til er <3

2013-01-27 @ 17:26:54
URL: http://smulmaja.blogg.se
Postat av: LR

Tänker på er och skickar styrkekramar! !

2013-01-27 @ 18:18:01
Postat av: Sofie.

Oh kan inte ens föreställa mig vilken underbar känsla det måste vara. Vilken lycka att Tyra orkade och att hon inslag legat i din famn. Måste kännas underbart. Är så glad. Tänker på er hela tiden. Många många tårar har fällts. Alla du känner finns hör och tänker på dig och Tyra och din fina familj. Det som händer er berör något oerhört. Önskar jag kunde göra något så allt blev bra. Kramar Sofie. Ella och Liam

2013-01-27 @ 19:49:02
Postat av: Malin

Åh känslan av att få hålla sitt barn efter en lång tid isär slår allt! Fick inte hålla vår dotter pga ABO-immunisering när hon var nyfödd, det var dock bara 7 dagar men de var de längsta i mitt liv! Ramlade in på denna blogg för ett tag sen och måste bara få skicka lite lyckokramar till er! Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!

2013-01-27 @ 19:51:01
Postat av: Jessica

Jag blir så rörd av det du skriver.
Ni finns i mina tankar!

2013-01-28 @ 11:00:27
Postat av: LR

Tänker på er och skickar styrkekramar! !

2013-02-05 @ 10:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0