010114

Nu är denna dag över, det har vart en tung dag :( tårarna har runnit .. 
Mycket känslor, tankar och minnen som tar över kroppen!

Ett år har redan gått, varför känns det fortfarande som i förrgår!? 

Idag har vi försökt att ändå göra denna dag till en mysig dag fylld av kärlek och värme :)
Dagen är tung men vi känner sådan tacksamhet att vår krigare är så enormt stark och envis så hon finns med oss idag!
Ingen är gladare än vi ❤ 

Så idag har vi bjudit vår familj på fika så pappa, Gun och Robin var här på em och lekte och myste med oss och fikade ❤ tack snälla för blomman ❤
Och senare på kvällen kom mamma och Leffan på fika, lek o mys❤
Och till denna dag hade jag bakat "Tyra Cupcakes" som jag nu kommer göra varje årsdag ! (Bild nedan)
Tack snälla för att ni alla kom och gjorde denna dag lättare ❤ betyder så enormt mycket att ha familjen nära ❤
Pappa och Gun var med natten på Neo-IVA och såg även då Tyra gick HLR och då hon låg i ECMO :(

Nu är natten här och just i detta tillfälle för ett år sedan hade Tyra hamnat i respirator och dom hade gjort ett UL på hjärtat (tack och lov) och misstänkte hjärtmuskelinflammation och vi hade precis haft ett läkarsamtal där dom berättade att ECMO-teamet hade blivit till kallat men visste inte när dom skulle dyka upp!
Efter det straxt efter halv 2 får vi träffa vår älskade Tyra med slangar överallt ❤
Tuff syn men äntligen fick hennes kropp syre och hon mådde relativt ok med det var jätte kritiskt :( hemskt 

Tyra vaknade här för 1h sedan och ville mysa lite så hon har precis somnat om i famnen igen❤ hon är lite orolig vet inte om hon är någon ögoninfektion på G :( ögat är rött o svullet :( älskade lilla hjärtat ska du få allt :( 

Snart sängen imorgon ska vi iväg och kika på lite våtrums färg till tvättstugan, snart är det dax :)

Sängen straxt ❤

Puss på er 








Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kan inte sluta förundras över hur starka ni är! Är Tyra helt blind?
Jag har länkat till din blogg från min, hoppas det var okej.

/Sandra

2014-01-02 @ 10:29:55
URL: http://www.sankar.blogg.se
Postat av: Cecilia Malmgren

Vad duktigt du är! :)

2014-01-04 @ 13:02:52
URL: http://ceciliamalmgren.se/
Postat av: Thegra

Vilken liten kämpe ni har! Och vilka kämpar ni är! En stor kram till er!

2014-01-04 @ 13:09:07
URL: http://tvsobril.blogg.se
Postat av: Nathalie

Blir tårögd av eran berättelse. Min bästa kompis jobbar på en avdelning för hjärtsjuka barn på östra sjukhuset så jag får höra många historier. Jag känner så med er <3 Ni har verkligen fått en liten kämpe

Kram

2014-01-04 @ 13:18:21
URL: http://www.nathaliieskoog.blogg.se
Postat av: Sofie | sofiewestbergs.se ♡

Ni är starka, och viken kämpe Tyra är! Önskar er allt gott i framtiden! :)

2014-01-04 @ 13:24:42
URL: http://sofiewestbergs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0