HabQ

Ja andra dagen idag vi är på barn och ungdomsbhabliteringen!
En lite "utredning" om Tyra och hennes CP-skada..
Vad hon kan, gör och ligger i utvecklingen typ!
Igår hade vi möte med sjukgymnaster och arbetsterapeuter och idag har vi möte med arbetsterapeut och specialpedagog samt samtal med kurator... Hjärnan och hjärtat går på högvarv och känslorna ligger lite utanför kroppen! Imorgon är det sist gången denna vecka och då är det logoped samt specialpedagog vi ska träffa! 
Jag tycker att detta är tuffare och känslosammare än vad mogge gör men fick lite "beröm" av dom nu fm att dom tycker att vi är väldigt samspelta och vet tydligt vad Tyra har för behov, vad hon kan och är på G med och vad vi kan höra för att backa lite och låta Tyra göra själv! 
Att vi har tydlig förståelse för varann och vet vad vi vill och här kortsiktiga mål! 
Och det stärkte både mig och mogge ! :)) 

Nu är det lite kaffe tajm mellan besöken:) 

Återkommer senare 

Min krigare du är så stark och har överbevisat oss alla många gånger❤️
Du gör oss så stolta och kärleken till dig är så stark ❤️


Kommentarer
Postat av: miche - 17 åring med CP-skada och hydrocephalus

Verkligen söt och en kämpe!


Har även en fråga: Hur kommer man i kontakt med dig bäst? Det vill säga, mail, facebook?

För gör ett arbete i skolan om just: synen på funktionshinder, anhörig till funktionshindrad.. Så undrar mest om du hade velat svara på några frågor? :)

Inget MÅSTE!

Kram


Svar: Hej Miche!
Tack för att du skriver och det går jätte bra att maila mig:
[email protected]
Svarar gärna på frågor och hjälper till så gott ja kan :)

/Sofia
Sofia

2015-10-16 @ 21:31:37
URL: http://miche.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0