Spruta

Va idag och tog 3 månaders sprutan på Tuwis,, Usch jag va så nervös,,Jag är ju livrädd för sprutor så Mogge fick va ledig en timme från jobbet för att följa med och va där inne med Tuwis medans jag gick ut...
Men hon va jätte duktig, skrek lite när dom drog ut sprutorna och sen va det bra...
Vi tog två sprutor, den ena kostade 650:- den ska ingå i vaccinations delen men den är ny och nu får man välja om man vill ta den eller ej..Och det är likabra att ta allt som man kan även om det kommer kosta pengar så den sprutan ska hon ta två gånger till och kommer gå på ca 2000:- sammanlagt.. Men det är inte så mycket pengar för att ha en frisk bebis...

Så nu ligger mammas lilla tjej här i babysittern och sover, blir trött av att ta spruta..

Vägde och mätte henne me...

Nyfödd vikt: 3760 gram
Nyfödd Längd: 50 cm

2 Månader vikt: 6050 gram
2 Månader längd: 59 cm

3 Månader vikt: 6950 gram
3 Månader lägnd: 60,5 cm

Så hon växer så det knakar...Mammas lilla tjockis,,, *ler*


Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken sötis =)

Ha d fint

2008-06-27 @ 15:35:34
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hur mådde hon efter sprutan? Vi ska vaccinera min skrutt på tisdag och sen ska vi åka till öland från sthlm. Barnmorskan sa att det skulle gå bra men sen sa hon att man kan köpa lite alvedon om dem får feber. Man blir ju lite orolig :S

2008-06-29 @ 13:54:41
URL: http://sannahenefelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0