Dan före dopparedagen..:D

Ja nu har det åter igen vart dåligt med bloggande på några dagar,, Fy skam sofia.. :D Men jag har varken haft ork,sug eller tid vill säga..

Igår Ondag så va det fullt upp från morgonen med körkektion och direkt efter det så va det halkan för mig som gällde.. Och halkan höll ju på fram till ca kl: 16.00. Och jag hade hoppats på att det skulle va roligare.. Ja ska inte säga att det va tråkigt men hade hoppats på lite roligare... Men ja vart godkänd och det är det viktigaste!!!

Efter det så kom Mogge och hämtade mig och vi åkte direkt och hämtade Tuwis från dagis.. Och efter det en snabbis för att köpa det allra sista inför morgondagen.. och vi va ju inte ensamna.. ;)

Igår kväll kom även men faster och farbror hit och jag fick min födelsedagspresent från dom m. familj och från farmor och farfar.. Tusen Tack!! Det va jätte fina saker!! Tack igen!!

Idag så ringde klockan vid 05.00 låg och drog mig några minuter innan ja begav mig sakta uppåt.. Bara att käka frulle eller försöka iaf och göra iordning sig och sedan iväg till bussen då termometern visdade -20 grader.. Det va olidligt kallt.. Mina ögonfransar frös så ja va helt svart runt ögonen.. :) Roligt eller inte.. Men det va till jobbet ja skulle och det va skoj och jobba idag, men när det va ett tag sedan man jobbat på ett ställe så är man lite ringrostig men skoj och träffa alla.. och dom vart lika glada av att se mig..:D

Mogge och Tuwis kom och hämtade mig vid kl: 15.oo då ja slutade.. Och sedan bar det hemmåt så pappa & Gun kom på en snabb kaffe.. Ja duschade och fixade iordning mig inför kvällen som vi alltid spenderar ute hos våra bästa i picket.. Och Helene va där me, såå skoj!! Va länge sedan man umgicks me henne Mycket skoj!
Men även iår så va det inte mycket vi vann på våra bingolotter, Freddy vann 2 nya miljonlotter till dagen innan nyår.. Det va det enda.. men vi har haft en rolig och mysig kväll..:D Tack!

När vi kom hem så va det bara att lägga snuttis i sängen hon somnade på vägen hem och då började vi förbereda inför morgondagen.. Vi ska ju spendera julafton hemma..Det har vi aldrig gjort så det ska bli spännande och skönt! Så nu på kvällen har vi lagt fram alla julklappar fixat tomtedräckten och fixat lite annat smått och gått..
Gästerna kommer runt 12.00 imorrn så upp iottan och fixa skinkan..:D

Men ja vet att morgondagen kommer bli kanon..

Ja önskar er alla en

http://www4.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_320189/cf_63270/god%20jul.gif

Hoppas ni alla får en mysig julafton med godmat, mysigt sällskap, mycket bra julklappar och mycket julgodis..

Nu ska ja natta så dagen kommer snart!!


Vårat årliga julkort!!

Pöss på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0