Första veckan avklarad

Ja då va det fredag och jag har klarat första veckan hemma själv med båda barnen, jag har haft att göra kan ja säga!
 
tisdagen första dagen för mogge på nya jobbet, han va nerös och tyckte att det var jobbigt att vara ifrån oss (inte vana) att vara det efter allt tragiskt som hänt vår familj:( 
men han kom iväg til jobbet och Tyra vaknade vid 7.30  jag gick och gjorde mat till henne och gav hennes morgon mediciner innan det var dags att gå upp och väcka Tuwis för vi skulle till US denna dag..
mamma var med och hjälpte mig, hämtade henne vid 10.30 för att vara på <3mottagningen vid 11.00.
Började med vikt och längd samt huvudmått så här såg det ut :
 
längd; 65,5 cm
+ 0,5 cm på 5 dagar
 
vikt:6520 g 
+ 410 g på 5 dagar 
 
huvud :39,6 
+ 0,1 mm på 5 dagar ( svårt att va säker olika msk som mäter o beror på hur hårt man drar åt måttband t.ex)
men hoppas på att det är rätt :)
 
så tror ni jag var lättad att allt pekade uppåt och såg positivt ut :) lycka! 
 
Efter det så hade vi samtal med <3 sköterskan mycket prat och kontroller togs
 
saturation:100%
puls:122 s/m
Mycket bra! Stolt mamma:) 
 
sedan var det dag för synagis ( RS vaccin) sprutan hon satt mitt knä( tycker att det är otäckt när det är på mina barn, mogge brukar få göra allt sådant men idag va han ej me så ja var tvungen) men det gick bra kände mig lugnare när jag själv höll henne konstigt nog :) men hon är så himla duktig Tyris och även Tuwa som hjälper sköterskorna med allt som dom ber om och som hon vill:) så denna gång fick hon ett klistermärken för att hon var en sådan bra storasyster:) är så himla stolt över våra fina barn :)
 
efter US så hämtade vi upp Petra som följde med hem en sväng körde hem mamma o henne sedan ja skulle till stadium o inhandla ett par träningskläder för nu ni börjar mitt nya liv ( hoppas ja) känns bra och jag har verkligen bestämt mig vill bli av med allt äckligt fett jag har på kroppen och vill trivas med mig själv när jag ser mig i spegeln inte spy över mig själv :(
 
så i onsdags började ja kl:19 körde ja mitt första pass bodycombat blev det 1h skit tufft va det jag var helt slut men kändes så jäkla skönt stolt över mig själv att jag genomförde hela det tuffa passet :) klapp på axeln :)
onsdagen annars började med en pigg bebis vid 05.00 som var hungrig och sedan jätte pigg och ville inte somna om så när mogge gick upp vid 06.15 så låg jag och Tyra o snacka sedan slumrade vi till fram till 7,30 då pluttan vakna igen o va pigg så lite mediciner och sedan kom Tuwis ner nyvaken och myste med oss i sängen 1h innan det var frulle dags, för att sedan åka till Annie o kids men tyvärr fick vi lämna rätt omg så Alfons började kräkas o ja vågade inte vara kvar r/t tyris är fortfarande infektions känslig men det vart inget av det skönt! 
Där emot natten till torsdagen blev Tyra förkyld:( lilla gumman!
torsdagen var tuff snuttan sov inget den natten eller fram till kl01 sov hon sedan var hon vaken till 6 och somnade till 8 sedan var hon vaken pigg och glad då inte snoret störde henne men jag höll det under kontroll nezeril, koksalt, suga sällan men vid behov har fått det att bli bättre tills idag :)
 
torsdagen spenderade vi även hemma och ute i det härliga vår vädRet, Tuwa gick ut vid kl 10.15 kom in vid 12 för lunch vi gick ut vid 13.00 ? Tyra o jag gick in vid 15.30 efter mellis utom hus i solen då Tuwis fortsatte att vara ute fram till kl 18 :) och vilken färg på kinderna hon har fått:) underbart att se henne o alla grannbarn ute och leka tillsammans hela tiden :)
 
idag fredag utedag:) underbart har även hunnit med renbäddning i alla sängar och tvättat upp det ringt massa samtal pratat med Tyras läkare och ingen fara med förkylningen vi gör helt rätt och har redan fått förkylningen att vända hoppas vi för det är mycket bättre på bara ett dygn :) skönt!
 
nu ligger båda barnen jag och älsklingen sitter i soffan o kollar fight club :) snart hopp i säng för imorgon bitti kl 9 är det träning easyline står på schemat :) skönt med morgon träning :) 
och inatt får ja sova mogge har lovat att ta Tyra lycka :) men vet att ja ändå ligger på helspänn men men , moders instinkt kallas det va?
 
fick en sådan bra bild på våra underbara prinsessor idag :) 
 
hoppas ni haft en underbar fredag som ja haft :) 
 
trevlig helg !
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Fin blogg du har:) Skulle vara roligt fall du kollade in min blogg:)

2013-04-06 @ 15:22:41
URL: http://petrafuhrberg.blogg.se
Postat av: Hannah

Kika gärna in på min blogg där jag säljer lite saker, bl.a. kläder, skor, smycken, elektronik m.m. Du kanske hittar något som intresserar just dig! ;)

http://hannahsaljer.blogg.se/

/Mvh Hannah :)

2013-04-06 @ 15:23:47
URL: http://hannahsaljer.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud så söt bild!

2013-04-06 @ 15:29:24
URL: http://emmalindbloms.blogg.se/
Postat av: Sara Björk

Vilka sötnosar =)

2013-04-06 @ 15:34:59
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Enya♥

Underbar bild!

Svar: Tack
Sofia

2013-04-06 @ 16:07:32
URL: http://enyas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0