Våran krigare

Idag är det 10 veckor sedan våran älskade Tyra opererades 12 veckor gammal.
För ett oupptäckt och väldigt ovanligt hjärtfel! 1 barn på 100,000 har det,
Ingen visste om hon skulle klara återhämtningen efter operationen,
ingen trodde att hon skulle bli av med ECMO under operationen!
Hon är ett mirakel säger dom!
Hela hennes vänster kammare stod helt stilla vid insjuknandet :(
Och hon har även haft ett hjärtstopp samt syrebrist.
Hon är en sådan krigare, finns ingen som är så stark som hon är.
Sådan livsglädje som hon har är helt underbart att uppleva, se och vara med om..
 
Våran älskade fighter!

Vi vill tacka alla som gjort att vi har våran prinsessa hos oss!
Kirurger, BIVA läkare, BIVA sköterskor, barnsköterskor, ECMO teamet i sthlm, men oxå personalen och läkarna som var med den natten på Neo- IVA i Linköping!
 
TACK!
 

Kommentarer
Postat av: Maria Alpman

Hej! så roligt att se alla fina bilder på Tyra på din blogg! Jag undrar om jag skulle kunna få använda en av de fina bilderna för att lära andra barnläkare om ALCAPA?
Med vänlig hälsning och önskan om alllt gott! Maria Alpman, barnkardiologen Stockholm

Svar: Hej Maria.. Va roligt att du har hittat till min lilla blogg:)Först och främst vill vi tacka dig för allt du gjort för Tyra och för oss :)

Självklart får du en bild, vilken har du tänkt dug? Nyfikna jag ;)

Se om du jobbar i Lund så vi kommer ner igen efter sommarn för en ny MR..

Tack igen!

/sofia, Mogge och Tyra
Sofia

2013-03-18 @ 21:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0