CPUP-mätning

Idag var vi på BUH och träffade sjukgymnast samt arbetsterapeut och vi hade idag CPUP -mätning där dom klämmer, sträcker, drar o har sig i alla Tyras lemmar! 
Ett möte som är då extremt tufft o jobbigt för mig! Vänjer mig aldrig och som det känns kommer jag aldrig göra det heller! 
Varje besök på US lr BUH är väldigt jobbiga och det är tufft. Jag har ännu inte accepterat att mitt älskade barn har en CP-skada och kommer jag någonsin acceptera det?? Mycket tankar och mycket känslor! Många tårar fälls, usch! 
I denna tid känns allt sådant extra tufft, jobbig tid på året mycket minnen, oro många jobbiga bilder kommer upp! 
Det är jäkligt tufft just nu kan ja lova! Imellan åt vill jag bara dra en stund bort från verkligheten bort från mina tankar, bilder, mina tårar! Jag orkar inte! Trots att det snart är två år sedan så är det så färskt fortfarande! Det känns som för någon månad sedan allt helvete börja! 
Faaaaaaaan, varför? Varför vårt barn ??? 

Efter besöket på BUH så åkte vi till affären och sedan till skolan för att hämta Tuwa och Saga (tuwas klasskompis) dom leker så bra ihop och har så kul:) och bor nästan grannar :) underbart 😃 

Nu ligger barnen sover gör dom inte hörde alldeles nyss Tyras ljuva stämma som bubblar för fullt!

Imorgon jobbtajm? Ser fram emot ATG jobba då jag vart ledig i två dagar sedan em ska vi få besök utav fam. Jigmalm/Holm mycket trevligt :)) 

Nehe kvällen då ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0