Ren smärta

Igår var det premiär av serien Rakt in i hjärtat på SVT 1 kl:21.00.
Serien går i 6 delar!
En serie om hjärtsjuka barn, man får följa familjer under BIVA (barnintensiven) och avd.67 i Lund! Dom två platser vi/Tyra låg på!
Tyra låg 7 veckor på BIVA efter 1,5 dygn på ECMO IVA på Karolinska i Stockholm!
Sedan låg hon 1 vecka på avd 67 innan Tyra flögs hem till Linköping för ytterligare vård på IVA 1 vecka och sedan på avd BOND i 2 mån!

När vi såg serien igår var det som att vi åter var där igen! 
När vi såg dessa jäkla korridorer som vi vandra så många gånger för att få se och röra vårt älskade barn som vi inte visste hur länge till vi skulle få ha kvar hos oss!
Vi fick tillbaka allt, tårarna bara spruta, det gjorde så ont i hel mig av att se det.. 
När ens extremt sjuk barn som Tyra var ligger på BIVA, igen vet hur nästa minut eller nästa timme ser ut, hur nästa dygn ser ut! 
Man lever i sådan ovisshet som bara sliter sönder en inifrån! 

Det man går igenom på BIVA är väldigt svårt att förstå för utomstående men denna serie kan göra att just ni kan få lite mer inblick hur vi med hjärtsjuka barn har det! 
Och hur viktigt det är med forskning för medfödda hjärtfel!

Gårdagens program var så bra och så nyttigt med skapade så mycket oro, rädsla, smärta och ångest inom mig så igår kom ett panikångest attack hos mig! Det värsta på mycket länge, det är så himla obehagligt och otäckt! 
Mycket är det att det även är mycket runt oss just nu! Anmälan rev upp massa och en del annat!
Men har min man vid min sida som alltid stöttar och reser mig upp igen ❤️ 
Hade hoppats att jag hade kommit längre i bearbetningen än vad jag tydligt ej hade gjort :( 
Återuppta kontakt med min kurator är ett måste har vi kommit fram till! 

Tar en dag i taget och vi njuter av varje minut att vi har vår krigar prinsessa hos oss idag. Att hon är ett mirakel, läkarna tappade hakan flertalet gånger över hennes läkning och framsteg !
Att hennes hjärta är så pass bra som det är idag är ett under enl. Tyras kardiolog! ❤️

Vi är så stolta och evigt tacksamma för vår Barnhjärtkirurg Sune som gjorde en jätte bra och lyckad operation, till alla ssk/bsk på BIVA och avd.67 ni gör ett grymt jobbet! Utan er hade Tyra ej funnits hos oss idag ❤️
Men även jätte tacksamma för vården på Neo-IVA på US i Linköping och ECMO bästa tänkbara ! 

Ni som missa programmet igår kollat på SVT play.. Ett program dom måste ses💔





Kommentarer
Postat av: tommy

är ni med i programmet ?

Svar: Hej, nej det är vi inte
Sofia

2015-01-17 @ 19:11:02
URL: http://investerasmart.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Det är svårt att föreställa sig hur det känns. Kram!

Svar: Mmm vi förstår! Men detta program gör att alla får en liten inblick i allt vi går igenom! Tack för titten ❤️kram
Sofia

2015-01-17 @ 19:17:38
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0