Crohns

Dagen idag har vart kanon, var inne på jobbet och jobba idag då folk saknas! En lugn och skön dag och sedan hämta kids och mat:) 
Blev färsk pasta med pata sås direkt efter maten vid 18.00 tiden fick jag plötsligt jätte ont i magen! Som vanligt så är toan mitt sätt där jag känner mig tryggast när magen krånglar och på ton satt jag i 1h o 15 min i fruktansvärda smärtor hela itiden! Vid 19.15 tog jag en tradolan som jag brukar ta som smärtlindring vid skov men idag hjälpte det inte!
efter ytterligare en timme i smärta fick jag typ panik och ville in till sjukhus så inget hjälpte! Mogge ringe pappa o Gun som kom o hade barnen medans mogge följde med mig upp till akuten!
Bil resan gick ok men när vi skulle gå in kom ytterligare smärtor o vi fick hjälp rätt omg! 
Kom in på ett rum där dom tog kontroller, prover och satte pvk!
Fick gör Gyn konsult oxå för att utesluta cystor (då jag haft ett par i år) 
Och är frikänd från Gyn sidan tack o lov! Så min crohns är tillbaka och ordentligt denna gång känns det som :(
Då jag inte tyckte att jag fick jätte bra hjälp på akuten så åkte jag hem när smärtan hade klingat av lite och får återkomma on den återkommer och blir sådär intensiv igen :( 
Men nu är jag i säng med smärtstillande i kroppen och är trött !

Tack snälla pappa & Gun för hjälpen med kidsen ända in på natten❤️❤️ 

Godnatt 

2015-11-16 kl:06:45


2015-11-16 kl: 22.03




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ni har kommit till Sofias blogg;
jag är mamma till två underbara tjejer, och fru till Mogge!

Här kan ni följa mig och min familj och vår vardag läsa och följa våran kamp och vår dotter Tyra som vi höll på att förlora den 1/1-2013 pga felbehandling och ett oupptäckt hjärtfel!
Hon hamnade i ECMO och låg sedan 5 veckor på BIVA i Lund där vi även fick det tragiska beskedet att hon fått hjärnskador samt att hennes syncetra är helt förstört!

Finns även på Facebook: Hjärtebarn

RSS 2.0